„Granice mojego języka są granicami mojego świata.” Ludwig Wittgenstein |
|
Zajęcia logopedyczne przeznaczone są dla dzieci, których mowa z różnych przyczyn nie rozwija się prawidłowo.
Na początku roku szkolnego logopeda przeprowadza badania przesiewowe mające na celu wyłonienie dzieci z zaburzeniami mowy. Współpracuje również z nauczycielami
zgłaszającymi swych uczniów do terapii logopedycznej. |
|
Zajęcia prowadzone są w grupach maksymalnie 4os. Program zajęć uzależniony jest od
indywidualnego zapotrzebowania i możliwości uczniów. Terapia logopedyczna obejmuje ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń wymowy.
Oprócz ćwiczeń wspomagających artykulację i ćwiczeń oddechowych proponowane są ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające mówienie,
czytanie i pisanie, np. fonologiczne, pragmatyczne, syntaktyczne i morfologiczne. Terapia logopedyczna w szkole prowadzona jest do momentu wyeliminowania lub
złagodzenia zaburzenia stanowiącego powód objęcia ucznia opieką logopedyczną. |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Uczymy się poprzez zabawę |
|
Podjęcie terapii logopedycznej oznacza konieczność utrwalania
uzyskanych efektów w domu. Szczególnie trzeba o tym pamiętać wtedy, gdy zajęcia z logopedą odbywają się rzadko. Nawet kilkuminutowe, ale codzienne ćwiczenia
rodzica z dzieckiem są dużą pomocą. Logopeda Małgorzata Suchocka |