Zespół Szkół Ogólnokształcących

tel./fax (58) 671 29 17, tel. (58) 671 83 07
e-mail: sp9@rumia.edu.pl

Jesienne inspiracje

Przyszła jesień. Pod drzewami kasztany, grzyby, kolorowe liście i wrzosy, gdzieniegdzie słychać trzepot skrzydeł odlatujących ptaków. Uczniowie klasy III a spróbowali zatrzymać tą cudowną, kolorową porę roku w pracach plastycznych, aby zimą rozkoszować się ich widokiem. Różnymi kolorami plasteliny wyklejone zostały kontury liści i namalowane temperami bukiety wrzosów. Podczas zajęć dzieci poznały różnorodne gatunki grzybów, dowiedziały się które są jadalne, a które trujące, narysowały i wykonały ich opis. Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku szkolnym. Pozwala mu bowiem uzewnętrzniać swoje marzenia i pragnienia, rozwijać twórczą inicjatywę.

Przejdź do galerii  Inspiracje

Iwona Maćkowiak

[#1892]  im, 02.10.2018 17:48
   W nowy rok szkolny z przytupem
Klasy 5a i 5g z przytupem rozpoczęły nowy rok szkolny. Byliśmy gośćmi grodziska w Owidzu. Poznaliśmy początki historii naszego regionu. Byliśmy również w Muzeum Emigracji w Gdyni na ciekawych warszatch. Wiecej informacji na naszym blogu. Owidz - kliknij , Muzeum Emigracji - kliknij

Zapraszamy
klasy 5a i 5g z wychowawcami.
1.10.2018
[#1882]  bs, 01.10.2018 19:23
   Nieodpłatne zajęcia koła języka niemieckiego "Niemiecki bez granic"

Koło języka niemieckiego "Niemiecki bez granic" odbywa się w piatek w godzinach 14.45 - 16.15 w sali 31

Zapraszamy chętnych uczniów klas czwartych i piątych.

Zajęcia odbywają się w ramach oferty Powiatowego Zespołu Placówek Oświatowo - Wychowawczych w Wejherowie i są finansowane ze środków Starosty Powiatu Wejherowskiego.

opiekun koła: Romualda Milewska

[#1881]  jk, 01.10.2018 15:01
   Zmieniony czas trwania lekcji 5 października 2018 r.
[#1880]  jk, 01.10.2018 14:50
   Przy Szkole Podstawowej nr 9 powstaną boiska do siatkówki plażowej

No więc udało się !!!

Jeszcze raz wielkie dzięki za Wasze głosy. Dzięki Wam przy Szkole Podstawowej nr 9 powstaną 2 boiska do siatkówki plażowej. Mam nadzieję ze projekt zostanie zrealizowany możliwie szybko oraz na miarę naszych oczekiwań tak byśmy wszyscy długo mogli cieszyć się nowa infrastrukturą. Osobiście nie mogę się już doczekać jakiejś ciekawej sportowej imprezy na naszym nowym obiekcie.

Robert Sawicki

[#1879]  jk, 28.09.2018 10:21
   Europejski Dzień Języków Obcych

26 września br. obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych. Z tej okazji nauczyciele języka angielskiego i języka niemieckiego przygotowali dla uczniów szkolny quiz z wykorzystaniem kodów QR Uczniowie skanowali kody QR a następnie odpowiadali na przeróżne pytania sprawdzające ich wiedzę nt. flag, stolic, języków urzędowych jak również poznawali liczebniki, kolory, powitania i pożegnania, w różnych językach. Uczniowie rozwiązywali zadania za pomocą aplikacji edukacyjnych takich jak Milionerzy, Memory oraz klasyfikowanie. Ponadto uczniowie wykonywali plakaty na temat krajów świata, zgłębiając swoją wiedzę na temat sławnych postaci pochodzących z tych krajów, zabytków oraz dowiadywali się jakimi językami posługują się ich mieszkańcy. Efekty pracy uczniów można podziwiać na gazetkach.

nauczyciele języka angielskiego i języka niemieckiego

Przejdź do galerii  Europejski Dzień Języków Obcych

Matra Bartoszewska

[#1885]  jk, 26.09.2018 15:05
   Wycieczka do Gdańska

25 września br. uczniowie klasy III a i III b autobusem pojechali na wycieczkę do Gdańska. W planie wycieczki było zwiedzanie Gdańska szlakami legend gdańskich. Wycieczka rozpoczęła się w Narodowym Muzeum Morskim. Uczniowie uczestniczyli w lekcji muzealnej dowiadując się co sprawia, że woda jest słona. Dzieci przeprowadzały eksperymenty, dzięki którym poznały niezwykłe właściwości wody oraz innych cieczy. Lekcja połączona była z zajęciami na wystawie interaktywnej „Ludzie- Statki- Porty”. Po zajęciach w muzeum spotkaliśmy naszego Przewodnika, z którym zwiedziliśmy historyczne dzielnice Gdańska ze starym portem i Żurawiem. Spacerując Długim Targiem obejrzeliśmy fontannę Neptuna i Dwór Artusa oraz usłyszeliśmy legendy o psach pilnujących Wyspę Spichrzów, o pochodzeniu herbu Ferberów, jak Stolem do Gdańska przybył i opowieści o Sądzie Ostatecznym. Zwiedziliśmy Ratusz i Bazylikę Mariacką ze słynnym zegarem astronomicznym. Weszliśmy na wieżę Bazyliki. Droga po schodach była długa i dość wyczerpująca. Jednak daliśmy radę i doszliśmy na samą górę. Widok był niesamowity. Oczywiście nasza wycieczka nie mogła się obejść bez wizyty w manufakturze „Ciuciu” tworzącej słodycze. Wycieczka była udana, ciekawa oraz spędzona w miłej atmosferze.

Przejdź do galerii  Gdańsk

Elżbieta Idziak, Iwona Maćkowiak

[#1889]  im, 25.09.2018 17:30
   Ogłoszenie o naborze na stanowisko księgowej na 1/4 etatu
[#1877]  jk, 25.09.2018 13:11
   Czysta Rumia

22 września br. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w corocznej akcji sprzątania ulic naszego miasta. Sprzątanie Świata zostało zapoczątkowane w 1989 roku w Australii przez Jana Kiernana. Od 1993 roku jest to akcja światowa, która ma na celu zwrócenie uwagi na problemy ekologiczne, konieczność ograniczania ilości odpadów- szczególnie w wodach mórz i oceanów, ich właściwego składowania i przetwarzania. W Polsce od 1993 roku akcję „Sprzątanie Świata” wprowadziła pani Mira Stanisławska - Meysztowicz. To już 25 akcja i my ruszyliśmy pomóc Ziemi. Pracy było jak co roku wiele, a wśród "znalezisk" były przeróżne rzeczy. Wiele z wyrzuconych przedmiotów to surowce wtórne. W klasach, przed wyjściem w teren, odbyły się pogadanki na temat segregacji odpadów i zbiórki surowców wtórnych. Rezultatem naszej pracy było usunięcie z ulic wielu śmieci, niektóre z nich widać na zdjęciach. Worki szybko zapełniały się odpadami. Praca i wysiłek uczestników akcji Czysta Rumia zostały nagrodzone upominkami. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom, dzieciom za duży wysiłek i nauczycielom za dobrą opiekę. Dzięki Wam akcja była udana 😊.

Przejdź do galerii  Czysta Rumia

Iwona Maćkowiak

[#1873]  im, 22.09.2018 14:02
   Dzień Sprzątania Świata
Dnia 22 września w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Sprzątania Świata. Uczniowie spotkali się w klasach aby dowiedzieć się dlaczego dbanie o porządek jest tak ważne. Odbyły się pokazy filmów o tematyce ekologicznej, pogadanki oraz warsztaty dotyczące zagadnień związanych z segregacją odpadów. Wszyscy wyszliśmy także aby posprzątać teren w okolicy szkoły oraz przypomnieć wszystkim jak potrzebne jest, abyśmy wspólnie dbali o porządek i właściwą segregację odpadów. W tym celu zorganizowaliśmy przejście uliczkami osiedlowymi z przygotowanymi przez nas plakatami. Na szczęście pogoda dopisała i akcja zakończyła się w doskonałych humorach.
Przejdź do galerii  Dzień Sprzątania Świata
[#1876]  jk, 22.09.2018 10:57

14-12-2018 © Copyright by ZSO --- 2013 --- All rights reserved
Strony ZSO Rumia używają ciasteczek (cookies). Korzystając ze stron wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.